Sollicitatieproces

Bedankt voor je interesse in onze organisatie! We hechten veel waarde aan een open en eerlijke sollicitatieprocedure. Hieronder leggen we uit hoe het proces verloopt, zodat je goed voorbereid bent op elke stap.

Stap 1: solliciteren

Je kunt eenvoudig solliciteren door op de knop in de vacaturetekst te klikken. Binnen 10 minuten ontvang je een ontvangstbevestiging. Heb je al eerder gesolliciteerd? Dan kun je inloggen via ons kandidatenportaal.

Stap 2: brief selectie

De selectiecommissie beoordeelt alle sollicitaties. Uiterlijk binnen twee weken na de sluitingsdatum hoor je of je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. 

Stap 3: eerste sollicitatiegesprek

Word je uitgenodigd voor een eerste gesprek? Dan bellen we je om een afspraak te maken. Je ontvangt daarna een bevestigingsmail. Na de gesprekken laten we je telefonisch weten of je doorgaat naar een eventueel tweede sollicitatiegesprek of dat we de procedure niet voortzetten.

Stap 4: tweede gesprek (optioneel)

Bij een tweede gesprek ontvang je na het telefonische contact opnieuw alle details in een bevestigingsmail. Na deze gespreksronde laten we onze keuze telefonisch aan je weten.

Stap 5: arbeidsvoorwaardengesprek

Als we graag met je verder willen, nodigen we je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Hierin bespreken we onder andere je startdatum, salaris en arbeidsduur.

Ga je akkoord met de voorwaarden? Dan feliciteren we je graag en kijken we uit naar je komst als nieuwe collega!

Stap 6: VOG en arbeidsovereenkomst

Ga je akkoord? Dan vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) voor je aan. Je ontvangt digitaal een verzoek om je gegevens aan te leveren. Zodra we deze hebben ontvangen, stellen we je arbeidsovereenkomst op. Je ontvangt de overeenkomst digitaal en kunt deze ook digitaal ondertekenen.

Welkom bij gemeente Medemblik!